Black Friday: Ευκαιρία ή κοροϊδία;

Advertisement

Του Βασίλη Σπυρόπουλου

Από το πρωί μέχρι το βράδυ μας βομβαρδίζουν τα κανάλια με διαφημίσεις πολλών λογιών εταιρειών με αφορμή την περίφημη Black Friday, μια μέρα με μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές, κυρίως σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα. Συναγωνίζονται οι μεγάλες αλυσίδες ποια θα κεντρίσει πρώτη το ένστικτο της απληστίας μας, σε πράγματα που έχουμε ανάγκη να αγοράσουμε, αλλά και σε άλλα που δεν μας είχαν περάσει καν από το μυαλό.

Όλη αυτή η ιστορία με την Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική, τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, με αφετηρία την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών και τελικό προορισμό τα Χριστούγεννα. Βέβαια, εκεί οι εκπτώσεις και οι προσφορές είναι πραγματικές κι έχουν ουσιαστικό αντίκρυσμα στην τσέπη του καταναλωτή, σε αντίθεση με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας. Στην Ψωροκώσταινα θα βρεις, για παράδειγμα, ένα πλυντήριο να κοστίζει 300 ευρώ, τρεις μέρες πριν την Μαύρη Παρασκευή, την επόμενη μέρα να πέφτει στα 250 ευρώ και όταν ξεκινήσουν οι σούπερ- ντούπερ προσφορές, να μην πιστεύεις στα μάτια σου: τιμή πλυντηρίου 300 ευρώ! Ωραίο κόλπο, αριστοτεχνικά στημένο!

Καλό είναι, λοιπόν, να υιοθετούμε αποτελεσματικές πρακτικές που μας έρχονται από την Εσπερία, αλλά να κάνουμε σωστά όλα τα βήματα και να μην μένουμε στου δρόμου τα μισά. Κυρίως, να μην θεωρούμε ότι ο κόσμος τρώει κουτόχορτο. Να κάνουμε αληθινές, πραγματικές εκπτώσεις και όχι ψεύτικες, και μάλιστα όλο τον χρόνο, όπως κάνουν κι άλλοι, πιο έξυπνοι από εμάς, πρώτοι διδάξαντες παγκοσμίως του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement