Το “πιράνχας” της ακρίβειας και η δική μας ευθύνη

Advertisement

Του Βασίλη Σπυρόπουλου

Πάει και η Black Friday, πάει και η Cyber Monday, να ‘ταν κι άλλες… Ανάσα, πάντως, δεν πήρε ο εμπορικός κόσμος από αυτές τις “προωθητικές ενέργειες”, που (θα έπρεπε να) συμβάλλουν στην αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Ο τζίρος κυμάνθηκε σε υποτονικά έως πολύ χαμηλά επίπεδα, γεμίζοντας απαισιοδοξία ακόμη και τους πιο αισιόδοξους.

Την ίδια στιγμή, το “πιράνχας” της ακρίβειας καταβροχθίζει ό, τι έχει απομείνει από τον ήδη συμπιεσμένο μισθό μισθωτών και συνταξιούχων. Δεν είναι μόνον η αύξηση των λογαριασμών ρεύματος και φυσικού αερίου, αλλά και η αύξηση των τιμών στα ράφια του σούπερ μάρκετ και στους πάγκους της λαϊκής αγοράς που εκτοξεύουν το κόστος διαβίωσης στα ύψη, αν λάβει κανείς υπόψιν του και την θλιβερή πραγματικότητα της πολυετούς καθήλωσης των απολαβών των εργαζομένων.

Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι: “Πού πάμε, αδέλφια;”. Σίγουρα, όχι στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Πάμε ντουγρού πάνω σε ξέρα, αν συνεχίσουμε να μην δίνουμε σημασία στα σημάδια των καιρών. Και αυτά τα σημάδια τα ξέρουμε καλά, τα έχουμε ζήσει στο πετσί μας, έχουμε ακόμη τις μελανιές από τα χτυπήματά τους στο κορμί μας. Αλλά έχουμε εγκλωβιστεί σε μία ανεξήγητη παθητικότητα και έναν αδικαιολόγητο φόβο. Είναι και οι σειρήνες των διαφόρων “ειδικών”, των επίδοξων “σωτήρων” μας, που μας κρατάνε πίσω.

Ήρθε, όμως, ο καιρός να σπάσουμε τα δεσμά του παρελθόντος και να τραβήξουμε μπροστά. Να πάψουμε να ακούμε τις Κασσάνδρες, που ευαγγελίζονται πλήρη καταστροφή, εάν αντιδράσουμε και βγούμε από το μαντρί. Αυτή η ηρωϊκή έξοδος σημαίνει, πρωτίστως, να επανακτήσουμε την αυτοσυνειδησία και την ευθύνη μας και να τις προσανατολίσουμε προς όφελος της κοινωνίας και όχι προς όφελος της πάρτης μας. Και τότε θα βρούμε τους τρόπους να αντιμετωπίσουμε και την ακρίβεια, και τη φτώχεια, και την αδικία. Με ευθύνη, με όραμα, με ανιδιοτέλεια και με αγάπη για όλους τους ανθρώπους, αδιακρίτως.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement