Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020

fb gray

Στην Κομισιόν πάει ο ΣΥΡΙΖΑ την απευθείας ανάθεση της ελληνικής τουριστικής προβολής

Για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας κάνουν λόγο οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που κατηγορούν την κυβέρνηση και καλούν την Κομισιόν να τοποθετηθεί.
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση κατά της κυβέρνησης και του επιτελικού κράτους της Νέας Δημοκρατίας που παρέκαμψε τον ΕΟΤ και έδωσε με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία (Marketing Greece) για να «τρέξει» την καμπάνια του ελληνικού τουρισμού για το φετινό καλοκαίρι.

Υπενθυμίζεται ότι η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης όλης της τουριστικής προβολής της χώρας από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τις περιφέρειες και τους δήμους προβλέπεται σε άρθρο Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (της 13/4) που επικυρώθηκε από τη Βουλή. Το θέμα αυτό είχε αναδείξει η «Εφ.Συν.» από τις 16 Απριλίου («Διαφημιστικό μονοπώλιο στον τουρισμό!»).

Σήμερα (Σάββατο), λοιπόν, ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έκαναν λόγο για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αναφερόμενοι στη «διάταξη της ελληνικής κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση του δημόσιου έργου της εθνικής τουριστικής προβολής στην ιδιωτική Marketing Greece».

 

Η κυβέρνηση «επέλεξε να συμπεριλάβει ονομαστικά στη διάταξη μόνο τη Marketing Greece, αποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και παραβιάζει βασικές αρχές του κράτους δικαίου», αναφέρουν οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης και Πέτρος Κόκκαλης, οι οποίοι κατέθεσαν σχετική ερώτηση στην Κομισιόν, ζητώντας την να τοποθετηθεί για το θέμα αυτό.

Τονίζεται επίσης πως «οι ευρωβουλευτές υπέβαλαν μάλιστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόσφατη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, που έκρινε ότι η επίμαχη διάταξη δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις».

Στην ερώτησή τους οι ευρωβουλευτές καλούν την Κομισιόν να τοποθετηθεί στα εξής:

συμμερίζεται τη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων;
πώς θα διασφαλίσει ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προβλέπονται για την υλοποίηση των προγραμμάτων τουριστικής προώθησης και προβολής των ελληνικών αρχών, δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας;
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης των ευρωβουλευτών
Δυνάμει του άρθρου 69 της από 13-04-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης στην «Marketing Greece», μέρους ή του συνόλου του έργου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κατά παρέκκλιση του Ν. 4412/2016 σχετικά με δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που ενσωματώνει τις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ.

Συγκεκριμένα, η διάταξη προβλέπει ότι μέχρι την 31η Αυγούστου, το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ και οι ΟΤΑ δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών, με αντικείμενο την ανάθεση δράσεων τουριστικής προβολής της Ελλάδας, με την εταιρία «Marketing Greece» με απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.

Τονίζεται επίσης ότι η πρόβλεψη αυτή δεν ισχύει για καμία άλλη εταιρία εκτός της «Marketing Greece» δημιουργώντας έτσι όρους αθέμιτου ανταγωνισμού. Παράλληλα, αντικείμενο της ανάθεσης είναι έργο που ανήκει στις αρμοδιότητες του ΕΟΤ (εθνικός φορέας προβολής και προώθησης του τουρισμού), το οποίο έχει εκτελέσει επιτυχώς τα προηγούμενα χρόνια.

Η Κομισιόν ερωτάται:

Συμμερίζεται την γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ότι η εν λόγω διάταξη δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις;
Δεδομένου ότι για την υλοποίηση των εν λόγω προγραμμάτων υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι της ΕΕ, πώς θα διασφαλίσει ότι ευρωπαϊκοί πόροι δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας;
Η παραπάνω ερώτηση έρχεται τη στιγμή που υπάρχει έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση στο θέμα της εκστρατείας για τον ελληνικό τουρισμό.

Σήμερα, ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Αλέξη Χαρίτση, κατηγόρησε την κυβέρνηση για «κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος και διεθνή διασυρμό της χώρας» για μια «διαφήμιση που χρησιμοποίησε πριν από δύο μόλις μήνες γνωστή εταιρεία καλλυντικών!».

 

Απαντώντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, έκανε λόγο για το «ατόπημα» από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, διαψεύδοντας ότι η καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και των φορέων του τουρισμού μέσω της Marketing Greece θα κοστίσει δήθεν 32 εκατ. ευρώ.

«O κ. Μητσοτάκης παρουσίασε την καμπάνια μιας εταιρείας καλλυντικών ως το όραμά του για τον ελληνικό τουρισμό, ανοίγοντας και επίσημα τον κύκλο του σκανδάλου των απευθείας αναθέσεων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αντί να εκτίθεται, θα μπορούσε απλά να ζητήσει μία συγγνώμη για το πρωτοφανές φιάσκο και το όργιο αδιαφάνειας», ήταν η νέα ανακοίνωση από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για το ίδιο θέμα.

Τέλος, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έκανε λόγο για «συκοφαντικά και πρωτοφανή ψεύδη», αναφορικά με τα «παραπλανητικά δημοσιεύματα και τις ανυπόστατες δηλώσεις», ότι η Marketing Greece (MG) και ο ΣΕΤΕ ανέλαβαν την καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού, με απευθείας ανάθεση από τον ΕΟΤ, έναντι 32 εκατ. ευρώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή:efsyn.gr

Πολιτική Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για την εξατομίκευση περιεχομένου, για την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και για την ανάλυση της κίνησης μας. Δε μοιραζόμαστε προσωπικές σας πληροφορίες με τρίτους.