Πέμπτη, 09 Ιουλίου 2020

fb gray

Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας- Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Ανοιχτά θα παραμείνουν σήμερα τα σχολεία, όπως διευκρινίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αφορμή τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ που απεργούν, αντιδρώντας στις αλλαγές στα σχολεία με «αιχμή του δόρατος», την αξιολόγηση, τα Πρότυπα και την Τράπεζα Θεμάτων. Με αφορμή τις σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και το συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, το υπουργείο σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι: «Προς αποφυγή σύγχυσης που μπορεί να προκύψει από ορισμένες αναρτήσεις ιστοσελίδων, διευκρινίζεται πως τα σχολεία της χώρας, Τρίτη 9 Ιουνίου θα είναι ανοικτά».

Επίσης ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν προγραμματίσει πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στα Προπύλαια στα Προπύλαια στις 13:00 και πορεία προς τη Βουλή.

Σήμερα είναι η ημέρα συζήτησης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής και για το λόγο αυτό οι Ομοσπονδίες που αντιδρούν σε αλλαγές, όπως η αξιολόγηση, έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία και πορεία προς τη Βουλή.

Επίσης, κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και την Τετάρτη 10 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο. Οι ομοσπονδίες έχουν προγραμματίσει συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή.

H γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ λέει σε σχετική ανακοίνωση: «Η ΟΛΜΕ είχε προειδοποιήσει εγκαίρως για τον κίνδυνο διαρροής των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και ζητούσε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Σημαντικές αλλαγές επέρχονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Αλλαγές από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο

Η γενική προσέγγιση είναι «από κάτω προς τα πάνω» (με αλλαγές που ξεκινούν από το νηπιαγωγείο, π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά).

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διαδικασίες:

• Η πιλοτική εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων συμβολίζει τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών) στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

• Ενίσχυση της διδασκαλίας της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής, των ξένων γλωσσών.
• Διεύρυνση μεθόδων αξιολόγησης μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).
• Εισαγωγή τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.
• Εισαγωγή «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
• Εξορθολογισμός προαγωγής μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).
• Η θεσμοθέτηση ενός συνεκτικού πλαισίου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.
• Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας του σχολικού περιβάλλοντος (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει αρμοδιότητες παροχής συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, πρόβλεψη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείων)
• Η ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα.
• Οι ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων, προτεραιότητα στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.
• Αλλά και ρυθμίσεις που αφορούν στην ενίσχυση του πανεπιστημίου, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και θερινών προγραμμάτων, αλλά και η εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές.

 

 

 

Πηγή: protothema.gr- Ισμήνη Χαραλαμποπούλου

Πολιτική Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για την εξατομίκευση περιεχομένου, για την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και για την ανάλυση της κίνησης μας. Δε μοιραζόμαστε προσωπικές σας πληροφορίες με τρίτους.