Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

fb gray

Πρόθυμη, αλλά ψηφιακά ημιμαθής η τρίτη ηλικία

Πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης για πολίτες άνω των 60 ετών ξεκινά η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών.
Ποσοστό άνω του 70% των πολιτών που εντάσσονται στην αποκαλούμενη τρίτη ηλικία δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, παρότι, όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσίασε χθες η Ενωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, παρουσία και της προέδρου της Ιωάννας Καρανδινάκη, η πλειονότητα των καταναλωτών άνω των 60 ετών έχει θετική προδιάθεση σε ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Αλλά ακόμη κι αυτοί που διστάζουν να κάνουν χρήση των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και της διαδικτυακής τραπεζικής δηλώνουν δεκτικοί στη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων εφόσον ξεπεράσουν τα εμπόδια της μη εξοικείωσης και της σύνθετης, στην πρώτη επαφή, τεχνικής διαδικασίας. Μάλιστα, στον βαθμό που οι διστακτικοί καταναλωτές είναι συνταξιούχοι, και άρα απελευθερωμένοι από εργασιακές υποχρεώσεις, θα μπορούσαν να επιλέξουν κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης μέσω των ΚΑΠΗ, των δήμων ή και των Εργατοϋπαλληλικών Κέντρων που έχουν παρουσία σε μεγάλες πόλεις.

Αυτή η προοπτική ανοίγει με ένα πιλοτικό πρόγραμμα που αναλαμβάνει να υλοποιήσει η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας. Στο πλαίσιο εκτέλεσης αυτού του προγράμματος, που στοχεύει σε πρώτη φάση να καταρτιστούν στην ασφαλή χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών 200 πολίτες άνω των 60 ετών σε 10 επιλεγμένες πόλεις της χώρας, και σε δεύτερη φάση να διαχυθούν η εμπειρία και η γνώση πανελλαδικά σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή ατόμων, η Ενωση παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας την οποία πραγματοποίησε στο πρώτο 20ήμερο του Μαΐου σε δείγμα 366 ατόμων, εκ των οποίων το 83,61% είναι έγγαμοι ηλικίας 60-65 ετών, πάνω από το 63% είναι συνταξιούχοι και οι 9 στους 10 χρησιμοποιούν περισσότερες από μία ηλεκτρονικές συσκευές.

 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

■ Oι 7 στους 10 θεωρούν ως το πιο σημαντικό μειονέκτημα των ψηφιακών υπηρεσιών τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας

■ Μόνο 1 στους 10 θα εμπιστευόταν μια πλήρως ψηφιακή τράπεζα χωρίς καθόλου καταστήματα

■ 8 στους 10 δεν έχουν κάνει ποτέ χρήση των ειδικών παροχών για τους πολίτες της τρίτης ηλικίας, αφού σε ποσοστό 75,14% απάντησαν ότι δεν τις γνωρίζουν

■ Οι 3 στους 10 δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας

■ Το 75% είναι ενήμερο για το υπόλοιπο του λογαριασμού τους και όλων των οικονομικών τους συναλλαγών.

Η έρευνα και το πιλοτικό πρόγραμμα εντάσσονται στο έργο «Ψηφιακές κοινότητες τρίτης ηλικίας» και υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την Ενωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας. Xρηματοδοτούνται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία με το ποσό των 12 εκατ. ευρώ και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος έχουν αναλάβει, από κοινού για την Ελλάδα, το Ιδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή:efsyn.gr

Πολιτική Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για την εξατομίκευση περιεχομένου, για την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και για την ανάλυση της κίνησης μας. Δε μοιραζόμαστε προσωπικές σας πληροφορίες με τρίτους.