17.2 C
Athens
Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2021 | 12:37:11μμ
Αρχική Πολιτική Υπουργείο Περιβάλλοντος: Αλλαγές στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας

Υπουργείο Περιβάλλοντος: Αλλαγές στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας

Σειρά αλλαγών έρχονται στον «πράσινο», μικρό, δακτύλιο κυκλοφορίας οχημάτων στην Αθήνα.

Όπως προκύπτει από ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «ελευθέρας» αποκτούν τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα.

Πιο συγκεκριμένα δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (1221 Β/30-3-2021) η τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, με την οποία οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από 1/1/2021.

Η τροποποιημένη ΚΥΑ υπογράφεται από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

Οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).

Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά: «Η στροφή στις “πράσινες” μετακινήσεις κρατά το κλειδί για πιο βιώσιμες πόλεις. Η Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς πρακτικές ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με την υιοθέτηση του διεθνούς προτύπου WLTP, τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, ανεξαρτήτως αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά με εξωτερική φόρτιση, εισέρχονται ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, δίνοντας το σήμα ότι προχωρούμε σταθερά και με συνεκτικό σχεδιασμό προς λιγότερο ρυπογόνες μετακινήσεις».

Πηγή: in.gr

Παρόμοια Άρθρα

Το χνάρι του Αλέκου Αλεξανδράκη : Από τη μάχη των ιδεών και τη «Συνοικία το όνειρο», στον «Αλέκο των γυναικών»

Του Γιάννη Βασιλακόπουλου Σαν σήμερα, το 1928, γεννήθηκε ο Αλέκος Αλεξανδράκης. Και ήταν εκείνη η...

Ο «τιμωρός» των πολιτών, ή πως «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι»

Του Γιάννη Βασιλακόπουλου Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε εκατό ευρώ μείωση στους ανεμβολίαστους ηλικιωμένους θέλοντας να τους...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το “πιράνχας” της ακρίβειας και η δική μας ευθύνη

Του Βασίλη Σπυρόπουλου Πάει και η Black Friday, πάει και η Cyber Monday, να 'ταν κι άλλες... Ανάσα, πάντως,...

Ο «τιμωρός» των πολιτών, ή πως «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι»

Του Γιάννη Βασιλακόπουλου Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε εκατό ευρώ μείωση στους ανεμβολίαστους ηλικιωμένους θέλοντας να τους...

Διχασμένοι οι συνταγματολόγοι για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού

Του Κώστα Παππά Η φράση ήξεις αφήξεις στον καθημερινό λόγο αναφέρεται σε κάποιον που δεν...

Νέα μέτρα – Πρόστιμο 100 ευρώ σε ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών αν δεν εμβολιαστούν

Νέα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας του κοροναϊού ανακοίνωσε στο υπουργικό συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε...