Οι απαντήσεις του λιμενικού για την τραγωδία στην Πύλο— Τα ερωτήματα που επιμένουν

14 limeniko navagio pylos

Advertisement

Σε επιλεγμένα δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, απαντά το Λιμενικό Σώμα για την τραγωδία ανοικτά της Πύλου.

Με ανακοίνωσε που φέρει τον τίτλο: «Διευκρινίσεις αναφορικά με ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αλλοδαπών σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου» το Αρχηγείο διαψεύδει το ρεπορτάζ του BBC που ανέφερε πως «το υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος δεν κινούνταν για τουλάχιστον επτά ώρες πριν ανατραπεί» αλλά δεν ακουμπά άλλα φλέγοντα ζητήματα που αναδείχθηκαν μέσω καίριων δημοσιογραφικών ερωτημάτων όπως τι έγινε με το περίφημα μπλε σκοινί και γιατί δεν έγινε κάποια καταγραφή οπτικοακουστικού υλικού παρά το γεγονός πως το πλωτό περιπολικό 920 που συνέδραμε στην επιχείρηση έχει ενσωματωμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αισθητήρες και θερμικές κάμερες ημέρας και νύχτας, οι οποίες είναι γνωστές για την ακρίβεια τους.

Απαντά και στο ρεπορτάζ για τη δικογραφία που συνέταξε το Λιμεναρχείο της Καλαμάτας και επεξεργάστηκε το NEWS24/7 και θέλει το αλιευτικό σκάφος να «παρέμεινε στο ίδιο σημείο ανοιχτά της Πύλου για τουλάχιστον 11 ώρες» και «να μετακινήθηκε μόλις 3,3 ναυτικά μίλια, από τις 3 το μεσημέρι της Τρίτης που δίνεται το πρώτο σήμα έως τις 2 μετά τα μεσάνυχτα, οπότε βυθίζεται».

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος

Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:

Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..

Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.

Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία. Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.

Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).

Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.

Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..

Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement