Από την Κίνα με… αγάπη  – Μια εταιρεία χαμηλού κόστους από τον δράκο της Ανατολής στην Ευρώπη

temu

Advertisement

Γράφει η Μαρία Ελένη Σταχτής

Η Temu, ένας κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου με προελευση από την Κίνα, έχει καταφέρει να αφήσει το σημάδι της στην παγκόσμια αγορά λιανικης με έναν εντυπωσιακό τρόπο.

Μετά την έναρξη λειτουργίας της τον Σεπτέμβριο του 2022, έχει βιώσει εκρηκτική ανάπτυξη χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές της. Αυτό την έκανε την κορυφαία εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμια, με τις παραγγελίες να αυξάνονται κατά 50 φορές μέσα σε τρεις μήνες. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2024, οι μηνιαίοι χρήστες της Temu ανέρχονταν σε 470 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 300% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Η Temu είναι θυγατρική της Pinduoduo, η οποία αρχικά ξεκίνησε ως πλατφόρμα για να πωλούν οι Κινέζοι αγρότες τρόφιμα και προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι η Temu είχε ζημιές το 2023, ως αποτελεσμα της στρατηγική της που περιελάμβανε εκτεταμένο μάρκετινγκ και πωληση των προιοντων κατω του κοστους. Ενω υπογραμμίζει οτι το επιχειρηματικο της μοντελο στηριζεται  στην χρήση του κινεζικου  εργατικού δυναμικού χαμηλού κόστους.

Η επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας, η οποία περιλάμβανε έξι διαφημίσεις 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του Super Bowl , της έχει βοηθήσει να κατακτήσει τις πρώτες θέσεις στους παγκόσμιους πίνακες λήψεων εφαρμογών. Με σχεδόν 152 εκατομμύρια Αμερικανούς να τη χρησιμοποιούν κάθε μήνα, η Temu κατάφερε να αυξήσει σημαντικά την ορατότητα και τη βάση χρηστών της.

Ο εμπορικος κολοσσος έχει επενδύσει πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικές εκστρατείες μέσα στο 2023, σύμφωνα με δεδομένα της SimilarWeb, αποδεικνύοντας την αφοσίωση της εταιρείας στην επέκταση της επωνυμίας της σε παγκόσμιο επίπεδο ταυτοχρονα ομως επενδύει σημαντικά στο micro-marketing, ενθαρρύνοντας influencers με μικρότερο ακροατήριο να προωθήσουν τα προϊόντα της, αξιοποιώντας την ισχυρή κοινότητα και την εμπιστοσύνη που έχουν οικοδομήσει με τους ακόλουθούς τους.

TEMU

Χαρακτηριζόμενη ως “Amazon σε στεροειδή”, η Temu προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, περιλαμβάνοντας απο ρούχα, ηλεκτρονικά και έπιπλα έως τα πιο περίεργα και μοναδικά, οπως κάλτσες για αβοκάντο, φωτιζόμενα ταπεράκια, αυτοκόλλητα νυχιών με ενσωματωμένα LED και εργαλείο μασάζ για κατοικίδια.  Αποστέλλει σε 49 χώρες παγκοσμίως με πολυ μικρό κόστος μεταφορικων.  Χρησιμοποιεί μια προσέγγιση βασισμένη σε δεδομένα που ανασυρει απο τους χρηστες της μεσω της εφαρμογης  για να εντοπίζει τις καταναλωτικές τάσεις και τη ζήτηση προϊόντων, τα οποία στη συνέχεια μοιράζεται με τους κατασκευαστές.

Αυτό το μοντέλο επιτρέπει μια γρήγορη ανταπόκριση στις αλλαγές της αγοράς, με εικόνες που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη για προϊόντα που μπορεί να μην υπάρχουν καν!  Τα προϊόντα αποστέλλονται απευθείας από τα εργοστάσια στην Κίνα στους πελάτες, παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά κανάλια αποθήκευσης και διανομής.

Η Temu έχει αντιμετωπίσει κριτική για τις πολιτικές εργασίας της και τον τρόπο με τον οποίο διασφαλίζει ότι τα προϊόντα που πωλούνται μέσω της πλατφόρμας της δεν παράγονται με αναγκαστική εργασία. Η εταιρεία δηλώνει ότι έχει αυστηρές πολιτικές ενάντια στη χρήση αναγκαστικής εργασίας.

Στην Ευρωπη, μια περιοχη με ισχυρή κουλτούρα online αγορών, η Temu έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί επιτυχώς, προσφέροντας μια ελκυστική εναλλακτική για τους καταναλωτές που αναζητούν ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές.Η Temu αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις ς στην ευρωπαϊκή αγορά. Η επιτυχία της είναι σε συνάρτηση με την ικανότητά της να προσαρμόζεται στους αυστηρους κανονες εμποριου της Ενωσης. Το ίδιο και με την  εκάστοτε νομοθεσία αλλα και να διατηρεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών με την προσφορά ποιοτικών προϊόντων σε ασυναγώνιστες τιμές. Η πορεία της στην Ευρωπαϊκή Ένωση  θα αποτελέσει έναν σημαντικό δείκτη για τη μελλοντική της ανάπτυξη στην παγκόσμια αρένα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement